Ke 1 Forlader Odden Havn I Solskin

Kom godt ombord

Find vej til færgen - Mødetid - Handicapbiler

Kom godt ombord

Mødetider

Der er plads til alle ombord på MOLSLINJEN, og vi glæder os rigtig meget til at byde alle velkommen på verdens største hurtigfærger.

Her kan du se, hvornår du senest skal være checket ind på havnen for at komme godt ombord.

  • Business BlueClass: 5 min
  • Standard og Lavpris-billetter: 10 min
  • Gående passagerer: 10 min
  • Elbillister, der har reserveret opladning om bord: 20 min
  • Sættevogn, forvogn og vogntog: 20 min
  • Gående passagerer, der har behov for særlig assistance: 30 min
  • Køretøjer over 2,95 meter i højden, indtil 3500 kg.: 10 min 
  • Handicapbiler: 30 min
  • Campingvogn / trailer: 20 min
  • Motorcykler: 10 min
  • Busser: 15 min

Ved senere check-in bortfalder din pladsreservation. Herefter sker overførsel og ombordkørsel i den rækkefølge, der bliver ledig plads

Fremmødetiderne regnes ift. den planlagte afgangstid i fartplanen. Disse frister gælder også såfremt færgen er forsinket, medmindre andet oplyses specifikt ifm. den pågældende afgang.

Biler Fra Faergen 600X600 M

Alt det praktiske

Handicapbiler & dårligt gående

På MOLSLINJENs hurtigfærger vil vi gerne tage særligt hensyn til passagerer med handicap eller er dårligt gående. Det gør vi ved at placere bilerne, så der er lettere adgang til passagerdækket.

Hvis du rejser i en handicapbil

  • Uanset hvilket køretøj du booker til, gælder prisen for en almindelig bil. Kontakt os derefter på telefon 70 10 14 18 for at oplyse, at du kører i en handicapbil.
  • Vi kan hjælpe dig med at få en særlig plads på færgens bildæk. Det kan for eksempel være, hvis du har brug for at holde tæt på elevatoren. I så fald skal vi bede dig ringe til os på telefon 70 10 14 18. Hvis du vil gøre brug af vores hjælp, skal du være checket ind i havnen senest 30 minutter før afgang

Hvis du er dårligt gående

  • Vi hjælper dig gerne ombord. Vi skal bare bede dig ringe til os senest én dag i forvejen på telefon 70 10 14 18.
  • Ønsker du at blive hjulpet af/på hurtigfærgen af din egen medhjælper, kan denne få et midlertidigt boarding card i billetkontoret på Odden eller i Aarhus.
  • Du skal være checket ind i havnen senest 30 minutter før afgang
  • Hvis du rejser som gående passager, skal du være opmærksom på, at der ikke er elevator på landgangen i Odden havn. Kan du ikke gå på trapper, skal du altså gå ombord/ fra borde via færgens bilrampe. 
600X600hund.Jpg

Information om kæledyr

Kom godt ombord med dit kæledyr

Giv dine kæledyr og dig selv en pause fra motorvejen og tag Danmarks bedste genvej, mens I alle kan slappe af ombord!

Hunde skal være i snor, mens katte skal være i transportkasse ombord på færgen. Vær opmærksom på, at kæledyr skal forblive på gulvet og ikke er tilladt oppe i sæderne og på bordene.

Kæledyr må af hygiejnemæssige årsager ikke medbringes i Restauranten og Keepers Business Lounge. Men I er velkomne til at benytte et af de særligt reserverede kæledyrsborde i MOLLY's DINER, hvor I kan få betjening som i Restauranten. 

Bagerst i færgen finder I også et hunde- og picnicområde, hvor der er god plads til dig og din pelsede ven.

Hvor er hvad - i den nye havn?

Aarhus Havn i mågeperspektiv

På havnekortet får du et hurtigt overblik over indretning og faciliteter i havnen i Aarhus.

Passagerer der rejser som gående kan med fordel kigge efter ventesalen, hvor der er check-in for gående og adgang til Skywalken, som fører ombord på hurtigfærgen.

Elbilister kan spejde efter ladesymbolet, hvor lynladestationen fra Clever står placeret. 

Har du brug for hjælp i havnen, så kan du altid finde en medarbejder i billetsalget ved siden af check-in-automaterne til biler. 

Aarhus Havn

Service til busselskaber

Buspassagerseddel

EU-direktivet for sørejser over 30 sømil kræver navneregistrering af alle passagerer. Er du ansat i et busselskab, og har I købt en rejse med MOLSLINJEN, kan I udfylde denne passagerseddel med oplysninger på jeres rejsende og aflevere i check-in i havnen inden ombordkørsel.

Parkering

Der er mulighed for at parkere på MOLSLINJENs havne i Aarhus, Odden og Ebeltoft mod betaling.

Parkeringen administreres af Q-Park, hvorfor alle henvendelser vedrørende parkering bedes rettet til selskabet.

Q-Parks døgnåbne Servicecenter kan kontaktes på telefon 7025 7213.

På prisplakaterne ved automaterne og på Q-Parks hjemmeside kan du finde de gældende parkeringspriser.

Aarhus/Odden:
Automaterne modtager Dankort, Visa, Mastercard og Eurocard. Der kan også benyttes følgende parkeringsapps: EasyPark eller ParkMan.

Brugen af parkeringsapps tillægges gebyrer jf. udbyderens betalingsbetingelser.

Ebeltoft:
Betaling kan ske via følgende betalingsapps: EasyPark eller ParkMan.

Brugen af parkeringsapps tillægges gebyrer jf. udbyderens betalingsbetingelser.

Molslinjen 20220922 2767 400X300