Få svar på dine spørgsmål
Her kan du få svar på spørgsmål omkring MOLSLINJENs rejseprofil.
Det koster ikke noget at oprette en rejseprofil hos MOLSLINJEN.
Hvis du køber dine billetter på hjemmesiden eller på app’en, mens du er logget ind, vil de automatisk blive tilføjet til din rejseprofil. Du kan også ændre i dine oplysninger og dine billetter derinde.
Der er ingen øvre grænse for, hvor mange medrejsende der kan være registreret på din profil.
Når du opretter din rejseprofil, så gemmer vi automatisk dine oplysninger til næste gang du skal rejse med MOLSLINJEN.
Under oprettelsen af din rejseprofil kan du sætte flueben i en boks, der giver os lov til at sende dig nyhedsbreve med gode rabatter og tilbud. Du kan læse om hvordan vi opbevarer dine oplysninger i MOLSLINJENs persondatapolitik.
Der er regler, som følger et EU-direktiv om passagerregistrering på hurtigfærge-ruter på mere end 30 sømils længde. Vi skal kende alle rejsendes fornavne, efternavne, køn, fødselsdato samt nationalitet. Du kan læse EU-direktivet her.
Passagerregistreringen er et krav fra EU og bliver indført af sikkerhedsmæssige årssager. Du kan læse EU-direktivet her.
Rejseprofilen er et nyt tiltag, og har ikke har noget at gøre med den profil, der tidligere har været i appen. Derfor skal du oprette en helt ny rejseprofil, når du skal med færgerne over Kattegat. Den gamle profil fra appen har altså ikke noget at gøre med den nye rejseprofil.
Vi vil altid anbefale dig at have passageroplysningerne opdateret, inden du ankommer til havnen. Hvis du af en grund ikke har fået ændret reservationen inden afgang, vil automaten spørge dig, om det er de korrekt oplyste passagerer, der sidder i bilen. Hvis det ikke er det, kan du trykke ”nej”, og du vil derefter blive checket ind. Du kan ikke foretage navneændringer i automaten.
Det må du gerne – men du skal registreres inden afrejse af den person, der kører bilen og/eller har købt billetten.
Hvis du på ingen måde selv har mulighed for at ændre din reservation, så kan du ringe til vores driftscenter på tlf. 70101418, så hjælper de dig videre.
Du kan undgå at indtaste alles oplysninger, hver gang I skal med MOLSLINJENs færger, ved at oprette en rejseprofil. På den profil kan du oprette dig selv som rejsende og eventuelle medrejsende. På den måde gemmer vores system oplysningerne, så de nemt kan bruges næste gang, du skal rejse med.
Nej, det koster ikke noget at ændre passagerer fra din booking. Dette kan gøres helt op til afgang.
Det kan du godt. Så skal de medrejsende blot registreres manuelt ved hver booking.
Nej. Chaufføren skal blot oplyse, hvor mange passagerer, han/hun har med i bussen ved booking, men det er kun chaufføren selv, der skal oplyse navn, efternavn, nationalitet m.m. Chaufføren skal printe en navneregistreringsseddel fra hjemmesiden, og den seddel skal afleveres i driftscentrene, når de ankommer til check-in. Sedlen kan findes under ’alt det praktiske’ nederst på www.molslinjen.dk.
Hvis du foretager en ændring på din reservation, skal alle passagerer registreres med navn, ligesom hvis du booker en ny billet.