Retningslinjer på sociale medier
Husk den gode tone!
Sæt samtalen i gang!
Vi er glade for de samtaler, som opslag på MOLSLINJENs og BORNHOLMSLINJENs sociale medier sætter i gang. Du er derfor meget velkommen til at kommentere opslag på vores sociale medier.
Det er fint at være uenige - så længe der anvendes argumenter, og så længe kommentarerne er skrevet i en ordentlig tone.
Vi accepterer ikke indlæg, der er nedladende, afsporer debatten, chikanerer andre, er hadefulde, eller som er skrevet af falske profiler. I så fald forbeholder vi os retten til at slette eller skjule kommentarerne og i grove tilfælde helt at udelukke brugerne.
Opslag og beskeder
Vi modtager meget gerne kommentarer og beskeder. Vi tager dog ikke ansvar for synspunkter eller holdninger opslået af andre. Samtidig forbeholder vi os ret til at slette opslag.
Vi fjerner som hovedregel opslag, der indeholder reklamer.
Af hensyn til lovgivningen er vi nødt til at slette opslag, der indeholder persondata. Det omfatter blandt andet telefonnumre og andre kontaktinformationer, oplysninger om eventuelle handicap og lignende.
Vil du i kontakt med BORNHOLMSLINJEN eller MOLSLINJEN, kan du også sende en mail til kundeservice@bornholmslinjen.dk eller kundeservice@molslinjen.dk
Vores retningslinjer - helt kort
- Spam: Gentagende kommentarer slettes. Links til irrelevante sider eller reklame slettes.
- Falske profiler: Personer med falske profiler bliver blokeret.
- Emnet skal have relevans: Kommentarer, der ikke har relevans for emnet, skjules eller slettes.
- God tone: Indlæg der er skrevet i en grov tone slettes. Det gælder også indbyrdes debatter på BORNHOLMSLINJENs eller MOLSLINJENs sociale medier, hvor vi ikke accepterer grove kommentarer eller opslag møntet på andre brugere. Gentagende overtrædelser kan medføre blokering.
- Konstruktiv debat: Det er okay at være uenig og kritisk, men det skal ske på en ordentlig og saglig måde.